Steeds meer organisaties focussen zich op klanttevredenheid met als gevolg hogere klantloyaliteit. Logisch want hogere klanttevredenheid leidt tot hogere medewerkerstevredenheid, lagere kosten, meer omzet en uiteindelijk tot meer winst. In het onderstaande schema wordt de samenhang heel goed duidelijk. Je ziet hierin ook heel duidelijk dat winst geen op zichzelf staand doel is maar het gevolg van focus op de klanttevredenheid.
Veel aspecten om klanttevredenheid te vergroten zitten versleuteld in de bedrijfsprocessen. Maar ook binnen de P van promotie hoort dit thuis. Want goede en verrassende communicatie uitingen kunnen zorgen voor een top klantervaring. We hebben zelfs voorbeelden waarbij de klanttevredenheid met 20% toenam door op een goede manier aandacht te geven aan je klanten. Uit onderzoek blijkt dat een echt positieve ervaring met gemiddeld 10-13 mensen wordt gedeeld en 90% van de consumenten bij aankoop het meeste vertrouwen heeft in de ervaring van een ander.
Gebaseerd op deze insights hebben wij een e-tool ontwikkeld waarmee je snel en eenvoudig jouw klant (of medewerker) een kaartje kan sturen met of zonder attentie. Het kaartje wordt voorzien van een handgeschreven boodschap. Zo kan je je klanten op momenten die er toe doen verrassen of een hart onder de riem steken. Want stel je eens voor:je moet plotseling je vakantie annuleren en de volgende dag ontvang je een leuke attentie met een begripvol kaartje? Dat raakt je. Of je bent net moeder of vader geworden en je ontvangt een geboortegeschenk met een berichtje van één van je leveranciers. Dat vergeet je niet meer. Want relaties bouw je niet alleen door opdrachten goed uit te voeren, maar door aandacht en oprechte belangstelling. Zo creëer je een unieke ervaring, een top klantmoment en onze e-tool zorgt er voor dat dit gebeurt op een manier die bij jouw bedrijf of merk past.
Martin de Winter, Algemeen Directeur Hokra.
Vul dan ons contactformulier in of bel/mail ons en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.