Geef om duurzaam

Het geven van een geschenk om je waardering aan klant, consument of medewerker te uiten is springlevend. Uit onderzoek van PPAI blijkt dat 76% van de ondervraagden na een paar jaar zich het geschenk, de boodschap en de naam van de gever nog herinnert*). Kortom met het geven van een passend geschenk heb je een waarderingsinstrument én een effectief communicatiemiddel in handen dat met open armen
wordt ontvangen!

Ook meer weten over ons MVO-beleid? Lees verder via de button.

Ons MVO-beleid
Image

Kiezen voor duurzaam

De vraag naar duurzame geschenken neemt aanzienlijk toe. Logisch vanuit foodprint perspectief. Maar ook vanuit marketingperspectief zo blijkt uit ASI onderzoek: 46% van de consumenten heeft voorkeur voor de adverteerder die een duurzaam geschenk geeft.

Het kiezen voor duurzaam is echter nog niet zo eenvoudig. De goede prijs-, duurzaamheids- en creativiteitsverhouding vinden blijkt vaak nog lastig. We geven een paar tips:

1. Bepaal wat je de ontvanger met jouw geschenk wilt zeggen. Wat moeten ze onthouden?
2. Bepaal aan welke duurzaamheidseisen het geschenk moet voldoen.

3. Bepaal het budget
4. Bedenk of laat ideeën bedenken vanuit de boodschap die je wilt overbrengen.
5. Toets de ideeën adhv je boodschap én duurzaamheidseisen.
6. Stel jezelf de vraag: wordt mijn doelgroep en de wereld om ons heen hier blij van?

Dat je boodschap overbrengen hand in hand kan gaan met duurzaam geven én blije doelgroepen blijkt uit de onderstaande cases die wij recent voor opdrachtgevers hebben uitgevoerd.

Duurzame activaties? Het kan!

Uit de edelman trust barometer van november 2021 blijkt maar weer eens dat een toenemend aantal klanten en consumenten het belangrijk vinden dat merken en bedrijven helpen met het oplossen van grote issues. 92% van GenZ wil dat merken zich bemoeien met sociale en politieke issues! Met op 1 Climate change.

Hoe vertaal je dat naar activaties? Tuurlijk de materialen moeten duurzaam zijn. Maar liever gaan we een stap verder en draagt het actieaanbod ook bij aan een betere wereld.

Bekijk onze duurzame projecten

BAM Nederland Mokken

Hago Zorg Raamfolie actie

Royal Haskoning DHV

Vragen? Neem contact met ons op!

Foto Hover
Ankie
Crielaard
Operationeel Manager / Partner
0183 – 58 74 09
Foto Hover
Jantina
Leeuwis
Account Director / Partner
0183 – 58 74 03
Foto Hover
Martin
de Winter
Directeur | Strategie & Concept
0183 – 58 74 02