Het belang van eindejaars- geschenken:

Tips & Tricks

Q3 2023 is net begonnen. Het is de perfecte tijd om over eindejaarsgeschenken voor je klanten na te denken. Want een goed gekozen cadeau kan het verschil maken. In dit blog laten we je zien waarom eindejaarsgeschenken zo belangrijk zijn, geven we je een paar toffe voorbeelden en delen we wat tips om je ideeën intern te verkopen.

Image

Waarom eindejaarsgeschenken cruciaal zijn voor bedrijven:

Een beetje dankbaarheid tonen: het einde van het jaar is een perfecte tijd om “bedankt” te zeggen. Cadeautjes laten zien dat je de zakelijke samenwerking waardeert.

Je onderscheiden van de concurrentie: in een drukke markt kunnen unieke geschenken het verschil maken. Probeer eens wat anders dan de standaard fles wijn.

Klanttevredenheid boosten: een goed gekozen cadeau kan de klanttevredenheid verhogen, wat zorgt voor positieve feedback en terugkerende klanten.

Goede klantenrelaties opbouwen: eindejaarsgeschenken zijn dé manier om je band met klanten te versterken. Laat ze voelen dat je hun loyaliteit waardeert.

Merkbekendheid boosten: geef een geschenk met subtiel het logo van je merk of organisatie erop en je krijgt effectieve merkreclame.

Mond-tot-mondreclame: als je een tof eindejaarscadeau geeft, zullen ze het aan iedereen vertellen. En dat betekent meer bekendheid voor jou.

Tips om je ideeën intern te verkopen:

Voordat je begint om een eindejaarsgeschenk te selecteren, is het handig dat je begrijpt wat de directie hiermee wil bereiken. Gaat het om klantbehoud, merkpromotie, waardering of iets anders? Bij welke waarden moet het aansluiten? Wat is het budget? Als je dat weet, kun je je argumenten daarop richten.

Check wat voor cadeaus in de smaak vallen: onderzoek verschillende cadeau-ideeën en presenteer een selectie die past bij wat de directie wil en wat in het budget past. Let daarbij ook op duurzaamheidsaspecten.

Laat de voordelen zien: benadruk de voordelen van die geschenken. Denk aan de doelstelling die je hebt meegekregen. Gebruik als het kan wat cijfers en statistieken om je punt te onderbouwen.

Kostenanalyse: laat zien dat je je huiswerk hebt gedaan door een gedetailleerde kostenanalyse te presenteren. Wat kost elk cadeau, wat is het totale budget en wat is de verwachte ROI (Return on Investment)?

Risico’s en oplossingen: wees eerlijk over mogelijke risico’s en bedenkingen over de cadeaus, en kom met oplossingen of manieren om die risico’s aan te pakken.

We hopen dat dit helpt! Succes met het selecteren van je eindejaarsgeschenken. Lukt het niet? Of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op!

Onze voorbeelden

background

Alklima Vesten WinterBBQ

background

Hago Zorg eindejaarsgeschenk

background

ACUVUE® Kerstbomen actie

We denken graag met je mee!

Foto Hover
Martin
de Winter
Directeur | Strategie & Concept
0183 – 58 74 02
Foto Hover
Jantina
Leeuwis
Account Director / Partner
0183 – 58 74 03
Foto Hover
Ankie
Crielaard
Operationeel Manager / Partner
0183 – 58 74 09