SRA is een netwerkorganisatie van 375 zelfstandige accountantskantoren met 900 kantoren door heel Nederland. Door accountants- en advieskantoren te verenigen maakt SRA mkb-bedrijven sterker en wendbaarder. Er is echter een groeiend tekort aan accountants en fiscalisten. Bij de BIG4-kantoren verlaten accountants het vak. Hoe zorgen we ervoor dat zij het vak behouden en kiezen voor SRA i.p.v. een baan buiten de accountancy? Een uitdaging waar we maar al te graag onze creatieve breinen over laten kraken.
Onderaan de streep
Bij SRA-kantoren is de sfeer namelijk heel anders. Veelal zijn de kantoren beperkt van grootte. Hierdoor zit je sneller met de ondernemer aan tafel, kan je je eigen visie meer kwijt en weet je waar jij het verschil maakt. Ook de werk/privé balans is naar eigen wens in te vullen.
De kracht van Hokra
Samen met onze digital natives bij Fresh Lemon hebben we een frisse invalshoek bedacht om de voordelen van werken bij SRA in de spotlight te zetten. Voor dit vraagstuk creëerden we de campagne ‘De winst van werkgeluk’. Hierin laten we de voordelen van werken bij SRA zien door tegenstellingen te gebruiken. Zoals Van Apenrots -een kantoor waar je veel moet- naar Apentrots -een kantoor waar een goede werk/privé balans is- zodat je naar het afzwemmen van je zoontje kan.
Het resultaat? Een succes. Nieuwsgierig naar wat deze campagne heeft opgeleverd? Vul je gegevens in en ontdek het!