SRA de winst van werkgeluk

SRA is een netwerkorganisatie van 375 zelfstandige accountantskantoren met 900 kantoren door heel Nederland. Door accountants- en advieskantoren te verenigen maakt SRA mkb-bedrijven sterker en wendbaarder. Er is echter een groeiend tekort aan accountants en fiscalisten. Bij de BIG4-kantoren verlaten accountants het vak. Hoe zorgen we ervoor dat zij het vak behouden en kiezen voor SRA i.p.v. een baan buiten de accountancy? Een uitdaging waar we maar al te graag onze creatieve breinen over laten kraken.

Onderaan de streep

Bij SRA-kantoren is de sfeer namelijk heel anders. Veelal zijn de kantoren beperkt van grootte. Hierdoor zit je sneller met de ondernemer aan tafel, kan je je eigen visie meer kwijt en weet je waar jij het verschil maakt. Ook de werk/privé balans is naar eigen wens in te vullen.

De kracht van Hokra

Samen met onze digital natives bij Fresh Lemon hebben we een frisse invalshoek bedacht om de voordelen van werken bij SRA in de spotlight te zetten. Voor dit vraagstuk creëerden we de campagne ‘De winst van werkgeluk’. Hierin laten we de voordelen van werken bij SRA zien door tegenstellingen te gebruiken. Zoals Van Apenrots -een kantoor waar je veel moet- naar Apentrots -een kantoor waar een goede werk/privé balans is- zodat je naar het afzwemmen van je zoontje kan.

Onderzoek
Door eerst een onderzoek te starten naar de USP’s van werken bij SRA-kantoren ontdekten we al snel dat betekenisvol werk, persoonlijk, werk-privébalans en klantcontact de belangrijkste punten waren.
Strategie
Vanuit het onderzoek hebben we een strategie ontwikkeld die hierop aansluit. In de strategie komen relevante – social – kanalen, een scherpe boodschap en een goed concept terug, die – natuurlijk – helemaal aansluiten bij de doelgroep.
Uitvoering
We maakten een website dewinstvanwerkgeluk.nl met het verhaal en zetten advertising in om de boodschap te laden. Daarnaast hebben we gebruik gemaakt van advertorials in het Financieel Dagblad. Perfect aansluitend op de online aanwezigheid en het online-mediagebruik van de doelgroep. Met een AI tool scrapen we de vacature pagina’s van leden en brengen dit in één overzicht bij elkaar zodat de bezoeker gelijk kan zien welk aanbod er is: vacatures.sra.nl/jobs

Het resultaat

Het resultaat? Een succes. Nieuwsgierig naar wat deze campagne heeft opgeleverd? Vul je gegevens in en ontdek het!

Foto Hover
Ankie
Crielaard
Operationeel Manager / Partner
0183 – 58 74 09
Foto Hover
Jantina
Leeuwis
Account Director / Partner
0183 – 58 74 03
Foto Hover
Martin
de Winter
Directeur | Strategie & Concept
0183 – 58 74 02