AVAG – Say Hi, to High Tech

AVAG is de brancheorganisatie voor de glas- en tuinbouwtechniek. Wanneer je dit leest denk je vast: oh, bollenplukkers dus. We kunnen je garanderen dat je er helemaal naast zit. Binnen deze brancheorganisatie zijn bedrijven actief die bijdragen aan het wereldvoedselvraagstuk. Dit doen ze door middel van AI, drones, algoritmes, slimme sensoren en duurzame materialen. Al deze bedrijven dragen bij aan kassen, waarin met zo min mogelijk middelen – water en energie – de meeste kroppen verbouwd kunnen worden. Bedrijven uit en van de toekomst dus.

Het vraagstuk

AVAG is de brancheorganisatie die de belangen van deze bedrijven behartigt op het gebied van kwaliteit, innovatie, internationalisering én arbeidsmarktontwikkeling. Het laatste punt, daar lag een uitdaging. Bedrijven merkten een tekort aan technisch personeel. Daaruit luidde het vraagstuk: ‘hoe trekken we technisch personeel naar de glastuinbouwsector toe?’.

Ontwikkeling

Voordat we aan de slag gingen met het ontwikkelen van een concept, hebben we een stapje teruggedaan. ‘Wat is de motivatie van mensen om bij een bedrijf in de glastuinbouwsector te werken?’. We hebben dus een onderzoek afgenomen bij nieuwe medewerkers van bedrijven in de sector. Deze antwoorden waren de basis voor het ontwikkelen van ons concept.

Daarnaast hadden we met een barrière te maken. De algemene interpretatie van de glastuinbouwsector is dat er bij glas- en tuinbouwtechniek wordt gedacht aan werken in de kas, het telen en oogsten. Terwijl we juist mensen zoeken voor een sector die ver vooruitloopt met technische vorderingen en innovaties.

Het concept

‘Say Hi, to High Tech’: met dit concept positioneren we de sector als een uitdagende werkplek vól innovatie. Dit hebben we gedaan door middel van #techfacts. Wist jij bijvoorbeeld dat de glastuinbouwsector drones inzet om insecten te verwijderen óf dat 90% van de kassen in de wereld van Nederlandse afkomst is? Wij ook niet, tot nu.

Het resultaat? Een gevoel van verbazing, interesse en trots. Door een sterke social paid strategie hebben we een brede doelgroep techneuten weten te bereiken om vervolgens te roepen: ‘Kom ook werken in de glastuinbouwtechniek’. Verdieping over de tech facts én vacatures waren te vinden op de website die achter de advertenties gelinkt was.

Beweeg
technische professionals
OM
te solliciteren op een functie in de glastuinbouwtechniek
Met
een campagne die nieuwe, positieve associaties opbouwt rond de glastuinbouwtechniek én aanzet tot actie

Geïnteresseerd in resultaten?

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Foto Hover
Martin
de Winter
Directeur | Strategie & Concept
0183 – 58 74 02
Foto Hover
Jantina
Leeuwis
Account Director / Partner
0183 – 58 74 03
Foto Hover
Karlijn
Sjardijn
Partner Oost Nederland
06 – 282 74 287

Gerelateerde cases

BAM Nederland Mokken

Hago Zorg Raamfolie actie

Royal Haskoning DHV