De Nationale Bomen Top 50

Bomen inspireren, kunnen rust geven of zelfs troost brengen. Bijzondere bomen hebben een verhaal. Grote bomen zijn belangrijk en dat wil Nationale Bomenbank, met hun 50-jarig bestaan, vieren met een actie met betekenis. Want volwassen bomen behouden, dát was 50 jaar geleden de reden om Nationale Bomenbank te starten.

Image

Oplossing

In samenwerking met Fresh Lemon verzorgde Hokra de uitvoering van het concept De Nationale Bomen Top 50. Een actie om aandacht te vragen voor het belang van bijzondere bomen in steden en dorpen en om iets waardevols terug te geven aan de maatschappij én de bomen. Een actie waarbij iedereen een bijzondere boom kan nomineren: één met een prachtig verhaal, een indrukwekkende uitstraling of gewoon een favoriet. Vanuit deze Top 50 worden de vijf meest bijzondere bomen geselecteerd, die Nationale Bomenbank adopteert en levenslange boomzorg biedt.

Uitvoering

De actie kreeg een eigen actiesite: www.nationalebomentop50.nl. Daar kon iedereen die maar wil zijn of haar bijzondere boom nomineren. De pers werd benaderd en in samenwerking met Fresh Lemon werd social media ingezet om de actie onder de aandacht te brengen, door zowel organische content als social advertising.

Leuk detail: je kunt nog tot 1 juni meedoen met de actie en een boom nomineren!

Nomineer een boom
De banner die ingezet werd voor de online promotie

De kracht van Hokra

Een crossmediale actie (zowel on- als offline) met betekenis ontwikkelen en uitvoeren.

Meer weten?

Martin de Winter
Directeur | Strategie & Concept
0183 – 58 74 02

Gerelateerde cases

Koninklijke Vezet Stamppot Squad

Bouwcenter promotionele winteractie

Stimuleren gebruik ACUVUE® contactlenzen