Koninklijke Vezet Stamppot Squad

Verse AH Stamppotjes onder de aandacht brengen én de verkoop ervan stimuleren via social media door middel van een cashbackactie? Dat realiseerden we voor Koninklijke Vezet. Het aanbod aan verse AH Stamppotten heeft zich in de schappen uitgebreid, en dat mocht de stamppot-liefhebber weten ook! Want naast makkelijk en snel klaar te maken, zijn deze maaltijden ook nog eens écht gezond.

Image

Oplossing

Hokra ontwikkelde het concept: Stamppot Squad mét de bijbehorende Stamppot Test. Een quiz waarmee de consument de stamppot-kennis kan testen d.m.v. grappige vragen. Ben je een echte fijnproever of een ware opschepper? Dan sluit je je aan bij de Stamppot Squad. Een groep stamppot-liefhebbers die kans maakt om gratis verse AH Stamppot te proeven.

Uitvoering

Om de Stamppot Test bij de doelgroep onder de aandacht te brengen, werden meerdere kanalen ingezet. We zette influencers in (die bij het product en doelgroep pasten) én – in samenwerking met social media bureau Fresh Lemon – werden er social ads uitgezet op Facebook en Instagram.

Via de influencers en de social ads werden social mediagebruikers naar de actiesite geleid met de Stamppot Test. Werd de test ingevuld? Dan sloot je je aan bij de Stamppot Squad en kreeg de stamppot-liefhebber een mail met de uitkomst van de test.

Deze exclusieve groep maakte daarnaast kans om gratis verse AH Stamppot te proeven. De gelukkige winnaars kochten de stamppot in de winkel, voerden de kassabon in op de actiesite en kreeg het aankoopbedrag retour.

De kracht van Hokra

Een totaalconcept neerzetten én uitvoeren; van ontwerp tot technische realisatie en van website tot social ads en influencer marketing.

Resultaten

  • – 9.656 mensen meegedaan aan de test.
    – Waarvan 8276 mensen hun emailadres hebben achtergelaten: 86%
    – 844 cashbacks aangevraagd (van de 6500 mensen die zijn uitgenodigd): 13%

Meer weten?

Jantina Leeuwis
Account Director / Partner
0183 – 58 74 03

Gerelateerde cases

Bouwcenter promotionele winteractie

Stimuleren gebruik ACUVUE® contactlenzen

Solis Ontwikkeling & afwikkeling cashback