Kamado Joe verovert Nederland

Samen met Kamado Joe – het toonaangevende merk in keramische BBQ’s – ontworpen voor liefhebbers die buiten koken naar een hoger niveau willen tillen- ontwikkelden wij een geïntegreerde merkactivatiecampagne die niet alleen awareness creëerde, maar ook directe actie teweegbracht. De vonk sloeg over.

 

Concept

Wij vertaalden het merkverhaal van Kamado Joe – passie van vuur – naar een campagneconcept dat draait om verbinden: Impress like a chef. Connect as a friend. Want vuur brengt mensen samen. Vroeger rond een kampvuur, nu rond de Kamado Joe. Niet zomaar een barbecue, maar een plek waar je herinneringen maakt.

Via een activatie campagne maakten mensen kans op een volledig verzorgde Kamado Joe Party in hun eigen achtertuin, inclusief topchef, verse ingrediënten, de Kamado Joe zelf én natuurlijk: een flinke portie gezelligheid. Aanmelden kon eenvoudig via een landingspagina, met krachtige ondersteuning via social content en video’s, zoals:

 

De kracht van Hokra

Hokra bedacht het idee, ontwierp de campagnestijl en produceerde de campagnevideo’s, in samenwerking met Fresh Lemon. We bouwden een converterende landingspagina, ontwikkelde en draaiden social ads, regelden de volledige actie-uitvoering én legden de gewonnen tuinfeesten vast, inclusief behind-the-scenes content voor extra engagement.

 

Het resultaat

Hoewel de campagne nog loopt, zijn de eerste resultaten veelbelovend:

  • – 700+ inschrijvingen in de eerste maand
    – Lage kosten per klik en hoge engagement
    – Duidelijke groei in naamsbekendheid
    – Opbouw van fanbase en remarketinglijst via e-mail

We gooiden olie op het vuur met een resultaat dat smaakt naar meer. Kamado Joe wint terrein en begint steeds duidelijker zichtbaar te worden in de Nederlandse markt! Check hun insta maar eens kamadojoe_nl

Het verzorgen van de Kamado Joe Party heeft goed uitgepakt! Bekijk de video hieronder voor de aftermovie:

Laat Hokra jouw merk activeren, met een campagne die prikkelt en aanzet tot actie. Neem contact op, wij regelen het!

Geïnteresseerd in resultaten?

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Gerelateerde cases

Win met het Gezin: Slimme actie, sterke merkbeleving

Smakelijk Delen: de activatie-campagne die duurzaamheid zichtbaar maakt

Smuldier viert hondenliefde tijdens Valentijnsdag